Regulamin Internetowej Platformy Zakupowa
§ 1.
Postanowienia ogólne
1. Internetowa Platforma Zakupowa, dostępna pod adresem papirusb2b.pl . służąca do obsługi firm oraz instytucji stanowi własność i prowadzona jest przez firmę:
PAPIRUS
PLUS Paweł Spasibionek ul. Warcisława IV 17 78-400 Szczecinek
NIP: 6731635354
Tel.:
537-518-004
2. Definicje przyjęte w niniejszym Regulaminie
Sprzedający
-
Firma Zrzeszona w grupie Kompania Biurowa.
Klient
-
jednostka organizacyjna, nabywająca towary od
Sprzedającego.
Platforma
- Internetowa Platforma Zakupowa na stronie www.papirusb2b.pl
Towar,
Towary
-
produkty i usługi sprzedawane przez Sprzedającego, dostępne na
Platformie.
Koszyk
-
narządzie Platformy umożliwiające złożenie zamówienia,
zawierające ilości i ceny towarów, wartość zamówienia wraz z
ewentualnymi kosztami dodatkowymi, dopuszczające możliwość zmian
w zamówieniu przed jego wysłaniem do Sprzedającego.
Umowa
-
pisemna lub ustna umowa kupna/sprzedaży, zawarta pomiędzy
Sprzedającym a Klientem, wymagająca dla swej ważności złożenia
zamówienia przez Klienta i potwierdzenia przyjęcia zamówienia do
realizacji przez Sprzedającego. Potwierdzeniem zawarcia umowy jest
mail z informacją o przyjęciu zamówienia do realizacji.
Przesyłka
typowa
-
przesyłka, której waga nie przekracza 30 kg i o gabarytach, których
suma wymiarów długość + szerokość + wysokość nie przekracza
180 cm.
3. Dane zamieszczone na Platformie nie stanowią oferty w
rozumieniu art.66 Kodeksu Cywilnego. Dane te pełnią jedynie rolę
informacji handlowej.
4. Sprzedający zastrzega sobie prawo do
sprostowania oczywistych błędów pisarskich lub arytmetycznych,
dostrzeżonych w opisie towarów dostępnych na Platformie.
5.
Opisy i zdjęcia towarów przygotowywane są z należytą
starannością. Sprzedający informuje jednak, że mogą pojawić się
nieznaczne różnice pomiędzy odwzorowaniem wyglądu Towaru na
zdjęciu zamieszczonym na Platformie, a jego rzeczywistym wyglądem
lub mało znaczące nieścisłości w opisie poszczególnych Towarów,
nie mające wpływu na parametry i funkcjonalność produktu.
Sprzedający dołoży starań, aby na bieżąco eliminować tego
rodzaju niedokładności. W przypadku powstania ewentualnych
wątpliwości Klient upoważniony jest do zgłoszenia swoich uwag
Sprzedającemu, który niezwłocznie udzieli wszelkich wyjaśnień i
skoryguje powstałe nieścisłości.
6. Nazwy Towarów oferowanych
do sprzedaży na Platformie używane są w celach identyfikacyjnych,
mogą być chronione i zastrzeżone zgodnie z Ustawą o Prawie
własności przemysłowej.
7. Wszystkie produkty oferowane za
pośrednictwem Platformy są nowe i pozbawione wad fizycznych.
8.
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część Umowy.
§ 2. Ceny
1. Na Platformie
podane są ceny netto oraz brutto Towarów (uwzględniające podatek
VAT) w złotych polskich.
2. Ceny Towarów opisanych jako „na
zamówienie”, mogą ulec zmianie. O ewentualnej zmianie ceny Towaru
„na zamówienie” Klient zostanie poinformowany przed realizacją
zamówienia. Zamówienie będzie zrealizowane po zaakceptowaniu przez
Klienta zmienionej ceny. Klient ma prawo nie zaakceptować zmienionej
ceny i odstąpić od Umowy .
3. Ceny Towarów podawanych na
Platformie nie obejmują kosztów przesyłki.
4. Ceny Towarów na
Platformie mogą ulegać zmianom. Zmiana cen nie dotyczy zamówień
przyjętych już do realizacji przez Sprzedającego.
§ 3. Dostępność Towarów
1. Sprzedający
dokłada wszelkich starań, aby Towary oferowane na Platformie były
stale dostępne w magazynie (nie dotyczy Towarów określonych jako
"na zamówienie"). W przypadku jednak przejściowej
niedostępności określonego Towaru, a co za tym idzie braku
możliwości zrealizowania zamówienia w podanym terminie,
Sprzedający poinformuje Klienta o realnym terminie realizacji lub
zaproponuje Towar równoważny o nie gorszej jakości.
2. Jeżeli
nowy termin realizacji lub proponowany Towar równoważny nie
zostanie zaakceptowany przez Klienta może on odstąpić od Umowy,
zamówienie zaś zostaje anulowane.
3. W przypadku braku
możliwości zrealizowania zamówienia, za które Klient dokonał już
płatności i które Klient zdecydował się anulować, wpłacona
przez Klienta kwota zostanie zwrócona na podane przez niego konto
bankowe w terminie do 5 dni roboczych.
4. Sprzedający zastrzega
sobie prawo do zmian asortymentu Towarów z Platformy związanych w
szczególności ze zmianą asortymentu Towarów dostarczanych
Sprzedającemu przez jego kontrahentów. Jeżeli zamówienie na dany
produkt pojawi się w momencie jego usuwania z Platformy, Klient
zostanie powiadomiony o braku możliwości zrealizowania jego
zamówienia. Sprzedający może zaproponować zamiennik wycofanego
produktu. Klient może nie zaakceptować zamiennika i odstąpić od
Umowy, w takim przypadku zamówienie zostanie anulowane.
§ 4. Składanie zamówień
1. Dostęp do
Platformy i składanie zamówień jest możliwe 24 godziny na dobę 7
dni w tygodniu.
2. Do składania zamówień na Platformie wymagana
jest rejestracja konta Klienta, której dokonuje upoważniony
pracownik Sprzedającego na podstawie formularza zgłoszeniowego
wypełnionego przez Klienta zainteresowanego zarejestrowaniem na
Platformie. Formularz zgłoszeniowy zawiera dane teleadresowe
Klienta
3. Na konto email podane w formularzu zgłoszeniowym
Klient otrzymuje login i hasło dostępu do systemu Platformy, które
powinien zmienić na własne niezwłocznie po pierwszym zalogowaniu
do Platformy.
4. Tworzenie zamówienia przez Klienta polega na
dodawaniu określonych produktów do Koszyka wraz z zamawianą
ilością. Do momentu wysłania zamówienia do Sprzedającego
Kupujący może dowolnie korygować zawartość Koszyka.
5. Po
zakończeniu wprowadzenia Towarów do Koszyka Klient może podać
adres dostawy inny niż adres jego zamieszkania lub siedziby, wybrać
formę zapłaty oraz sposób dostarczenia przesyłki.
6. Klient
może wycofać zamówienie po jego złożeniu lub zmienić zawartość
zamówienia pod warunkiem, że nie zostało ono już wysłane z
magazynu Sprzedającego. W tym celu należy jak najszybciej
skontaktować się z Działem Obsługi Klienta Sprzedającego pod
numerem telefonu podanym na stronie www.papirusb2b.pl
w zakładce Kontakt i przesłać informację o zmianach na adres
e-mail Sprzedającego lub biuro@papirusb2b.pl
7.
W przypadku gdy Klient wybrał opcję płatności przelewem powinien
dokonać jej nie wcześniej, niż po otrzymaniu od Sprzedającego
informacji, że zamówienie jest gotowe do realizacji.
8. W
przypadku Towarów produkowanych/dostarczanych na specjalne
zamówienie Klienta Sprzedający może wystąpić o podpisanie
dodatkowej Umowy, zawierającej szczególne warunki realizacji
takiego zlecenia.
§ 5. Potwierdzanie i realizacja zamówień
1.
Po otrzymaniu zamówienia Sprzedający weryfikuje je i wysyła
potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji na podany przez
Klienta adres e-mail w możliwie krótkim terminie, zasadniczo nie
przekraczającym 3 godzin roboczych od wysłania zamówienia.
2.
W przypadku konieczności wyjaśnienia wątpliwości dotyczących
zamówienia Sprzedający przed wysłaniem potwierdzenia kontaktuje
się z Klientem na podany w zamówieniu numer telefonu lub adres
e-mail.
3. Jeżeli z powodu braku kontaktu z Klientem nie uda się
dokonać weryfikacji zamówienia, które tego wymaga, jego realizacja
ulegnie przesunięciu w czasie, aż do chwili skontaktowania się z
Klientem.
4. W uzasadnionych przypadkach Sprzedający zastrzega
sobie możliwość kolejnej weryfikacji zamówienia, a w wyjątkowych
wypadkach prawo do wstrzymania jego realizacji do czasu ukończenia
w/w weryfikacji.
5. Sprzedający zastrzega sobie prawo odmowy
realizacji zamówienia w przypadku, gdy Klient dwukrotnie odmówi
przyjęcia zamówionego Towaru lub odmówił płatności (dotyczy
płatności przy odbiorze). W takim przypadku konto Klienta zostanie
zawieszone.
6. Wysyłka zamówionego Towaru z magazynu
Sprzedającego następuje w tym samym lub następnym dniu roboczym od
momentu potwierdzenia zamówienia przez Sprzedającego oraz
wpłynięcia płatności na konto sprzedającego, chyba, że Klient
wybrał opcję płatności przy odbiorze, lub płatności przy
odbiorze własnym lub przy dostawie transportem Sprzedającego. W
takim przypadku wysyłka następuje niezwłocznie. Powyższe warunki
płatności nie dotyczą Klientów, którzy posiadają ustalone ze
Sprzedającym warunki współpracy i kredytowania.
7. Wraz z
Towarem Klient otrzymuje dokument sprzedaży (faktura VAT lub paragon
fiskalny) wystawiony przez Sprzedającego, ewentualnie dokument WZ,
jeżeli dostawy realizowane są do Klienta, z którym Sprzedający ma
ustalone umową zasady współpracy.
8. Zamówiony Towar
Sprzedający dostarcza własnym transportem lub za pośrednictwem
firm kurierskich, z którymi Sprzedający ma podpisana umowę.
9.
Klient może również osobiście odebrać zamówiony towar z
magazynu Sprzedającego.
10. Termin dostawy realizowanej przez
firmę kurierską nie powinien przekraczać 24 godzin od momentu
odbioru przesyłki z magazynu Sprzedającego.
§ 6. Koszty dostawy
1.
Dostawy do Klientów, posiadających ustalone ze Sprzedającym
warunki współpracy, są bezpłatne przy zamówieniach pow. 80 zł
netto.
2. Pozostali Klienci z terenu Polski przy zamówieniach
będących Przesyłkami Typowymi (których waga nie przekracza 30 kg
i o gabarytach, których suma wymiarów długość + szerokość +
wysokość nie przekracza 180 cm) o wartości powyżej 80 zł netto,
nie są obciążani kosztami dostawy.
3. Zamówienia o wartości
do 80,00 zł netto, spełniające wymagania Przesyłek Typowych,
obciążane są kosztami w wysokości 15,90 zł brutto.
4. Koszty
dostawy przesyłek nietypowych ustalane są zgodnie z cennikiem firmy
kurierskiej. Sprzedający informuje Klienta o kosztach związanych z
realizacją takich przesyłek w momencie potwierdzania przyjęcia
zamówienia do realizacji. Jeżeli koszt dostawy przesyłki
nietypowej okaże się zbyt wysoki w stosunku do oczekiwań Klienta
może on anulować złożone zamówienie.
5. Dostawa realizowana
transportem własnym Sprzedającego jest bezpłatna.
6. Koszty
dostawy zawierają ubezpieczenie przesyłki.
§7. Formy płatności
1. Sprzedający
proponuje swoim Klientom, którzy nie posiadają ustalonych warunków
kredytowania u Sprzedającego, następujące formy płatności:
a)
przedpłata przelewem na konto bankowe,
b) gotówką za pobraniem;
przy tej formie płatności doliczana jest opłata 7 zł brutto,
c)
gotówką przy odbiorze własnym lub przy dostawie transportem
Sprzedającego.
2. Klienci posiadający umowę o współpracy ze
Sprzedającym dokonują płatności zgodnie z indywidualnie
ustalonymi warunkami.
§ 8. Gwarancja, reklamacje, rękojmia
1. Produkty dostępne
na Platformie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i
prawnych, posiadają gwarancję producenta, importera lub sprzedawcy.
Warunki gwarancji są określone na załączonym do towaru druku
gwarancji wystawionym przez gwaranta lub są realizowane zgodnie z
polskim prawem na podstawie paragonu lub faktury VAT.
2. Wszystkie
produkty, które nie posiadają odrębnej gwarancji producenta,
obejmuje 24-miesięczna rękojmia Sprzedającego na warunkach
uregulowanych w Kodeksie Cywilnym, art. 556 i n. k.c.
3.
Sprzedający informuje, iż przystąpi do rozpatrywania reklamacji
niezwłocznie po jej otrzymaniu. Im szybciej Klient zgłosi swoje
roszczenia, tym szybciej Sprzedający będzie w stanie przystąpić
do ich rozpatrywania.
4. Reklamację można zgłaszać
telefonicznie pracownikom Działu Obsługi Klienta Sprzedającego.
Zgłoszenia można również dokonać za pośrednictwem formularza
reklamacyjnego, zamieszczonego na stronie www.papirusb2b.pl,
lub pocztą e-mail na adres Sprzedającego podany w zakładce
Kontakty lub biuro@papirusb2b.pl
l.
5. Klient odsyła reklamowany Towar na adres siedziby
Sprzedającego lub uzgadnia ze Sprzedającym termin odbioru przesyłki
z reklamowanym towarem przez firmę kurierską. Odbiór takiej
przesyłki zleca firmie kurierskiej Sprzedający.
6. Reklamację
uważa się za uzasadnioną, gdy Towar posiada wadę fabryczną, lub
gdy nosi znamiona uszkodzenia mechanicznego w czasie transportu
zamówionego Towaru do Klienta lub gdy dostarczony został Towar
niezgodny z zamówieniem Klienta.
7. Gdy reklamacja okaże się
uzasadniona Sprzedający wymienia Towar na nowy, wolny od wad i
dostarcza go do Klienta na swój koszt.
8. W razie braku
możliwości wymiany wadliwego Towaru na nowy Sprzedający dokona
jego naprawy.
W przypadku braku możliwości dokonania naprawy
Sprzedający zwróci Klientowi równowartość ceny Towaru wraz z
kosztem dostarczenia reklamowanego Towaru, jeżeli Klient realizował
wysyłkę takiego towaru na własny koszt.
9. Za niezgodność
Towaru z umową nie może być uznana sytuacja, w której Klient
został poinformowany i wyraził zgodę na zmiany w umowie np. w
sytuacji, gdy zgodził się na zamiennik Towaru, lub na Towar
powystawowy, lub z wyprzedaży.
10. Inne wady wykryte w trakcie
użytkowania zakupionego Towaru, a nie wynikające z jego naturalnego
zużycia, prosimy niezwłocznie zgłaszać telefonicznie pracownikom
Działu Obsługi Klienta Sprzedającego . Zgłoszenia można również
dokonać za pośrednictwem formularza reklamacyjnego, zamieszczonego
na stronie Sprzedającego, lub pocztą e-mail na adres Sprzedającego
lub biuro@papirusb2b.pl
11.
Reklamacje jakościowe rozpatrywane są w terminie do 14 dni
roboczych począwszy od dnia przekazania wadliwego produktu
przewoźnikowi. Do reklamowanego produktu Klient powinien dołączyć
kopię dowodu zakupu oraz opis usterki lub wady produktu, zawierający
również dane kontaktowe do osoby reklamującej.
12. W przypadku,
gdy Towar jest dostarczany do Kupującego transportem Sprzedającego,
kierowca ma obowiązek sprawdzić przy odbiorcy stan przesyłki. W
przypadku wykrycia uszkodzenia Towaru lub jego braku kierowca
sporządza protokół reklamacji, podpisywany przez odbiorcę i
zabiera reklamowany Towar do magazynu Sprzedającego. Reklamacja
będzie rozpatrywana niezwłocznie po dostarczeniu protokołu do
Sprzedającego.
Pobierz
formularz reklamacyjny
Właściciel
Platformy Zakupowej na stronie www.papirusb2b.pl,
jako Administrator Danych Osobowych, przekazywanych przez Klientów
Platformy, zapewnia iż:
1. Dane osobowe Klientów są zbierane,
przechowywane, przetwarzane i zabezpieczane przez Administratora
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w
zgodzie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych
(RODO).
2. Dane osobowe Klientów gromadzone przez Administratora
służą realizacji zobowiązań wobec Klientów i są gromadzone
wyłącznie w celu realizacji umowy oraz w celach marketingu
własnego, dotyczącego oferowanych produktów.
3. Dane osobowe
Klientów nie są przekazywane stronom trzecim za wyjątkiem
sytuacji, gdy jest to niezbędne do realizacji Umowy. W celu
dostarczenia przesyłek z zamówionymi towarami dane osobowe
udostępniane są firmom kurierskim, z którymi Sprzedający ma
podpisana umowę.
4. Pozostałe kwestie związane z ochroną
danych osobowych Klienta omówione zostały w dokumencie Polityka
Prywatności.
§ 10. Postanowienia końcowe
1. W sprawach nie
uregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy
prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego.
2. Sądem
właściwym dla rozpatrywania ewentualnych sporów dotyczących
realizacji postanowień niniejszego Regulaminu jest Sąd powszechny,
ustalony zgodnie z przepisami Kodeksu Postępowania Cywilnego.
3.
Właściciel Platformy zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego
regulaminu, jednocześnie zobowiązując się do niezwłocznego
powiadomienia o tym fakcie zarejestrowanych Klientów.
4. Klient
ma prawo nie wyrazić zgody na zmiany wprowadzone do regulaminu i
niezwłocznie zwrócić się do Właściciela Platformy o usunięcie
jego konta z bazy Platformy. Jeżeli tego nie zrobi przyjmuje się,
że Klient zaakceptował zmieniony regulamin.
Pobierz regulamin w wersji PDF